A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Буцький ліцей Буцької селищної ради Черкаської області

Наказ про підсумки моніторингу викладання німецької мови у 2022-2023 н.р.

Дата: 20.02.2023 12:01
Кількість переглядів: 44

Про підсумки моніторингу

викладання  німецької мови у 2022-2023 н.р.

 

Відповідно до плану роботи закладу освіти на 2022-2023 навчальний рік, адміністрацією закладу  протягом лютого  здійснено моніторингове  дослідження викладання німецької мови, рівня освітньої підготовки учнів 6-а і 8-а  класів.

Метою моніторингового дослідження стану викладання німецької мови було вивчити: 

- дотримання державних вимог щодо змісту та обсягу навчальних  програм та рівня навчальних досягнень учнів закладу освіти; - визначення дотримання основних дидактичних принципів навчання  німецької мови; 

-рівень сформованості учнів   з чотирьох видів мовленнєвої  діяльності (аудіювання, читання, письма, говоріння), передбачених  державним стандартом загальної середньої освіти; 

Вивчення стану викладання німецької мови здійснено за напрямами, а  саме: нормативно-правова база; кадрове забезпечення; організаційний аспект (навчальні плани); навчально-методичне забезпечення; рівень мотивації та зацікавлення учнів у вивченні німецької мови; забезпечення учнів підручниками, програмовою літературою,  наочними посібниками;  ведення шкільної документації; матеріально-технічна база кабінетів німецької мови; 

В рамках моніторингового дослідження стану викладання німецької мови  заступником директора з навчально-виховного процесу Лавриненко А.В. : проведено моніторингове дослідження якості знань учнів 6-а, 8-а  

класів з  німецької мови ; вивчено рівень навчальних досягнень учнів 6-а, 8-а класів з німецької  мови за підсумками семестрового оцінювання;  вивчено рівень забезпечення учнів підручниками з іноземної мови; вивчено рівень матеріально-технічного забезпечення приміщень,  створення належних умов викладання німецької мови; відвідано уроки  німецької мови в очному  форматі; проведено аналіз забезпечення учителя необхідною навчально методичною літературою; проаналізовано рівень фахової майстерності учителя закладу освіти; здійснено моніторинг стану ведення шкільної документації (класні  журнали); перевірено календарно-тематичне планування уроків німецької мови,  поурочні плани, робочі зошити учнів та зошити для контрольних  робіт; 

Моніторинг діяльності проводився за критеріями, а саме:  об’єктивність виставлення оцінок рівня навчальних досягнень; відповідність календарно-тематичного планування педагогів вимогам  діючих навчальних програм; наявність системи щодо контролю за якістю знань;  професійний рівень учителя іноземної мови; відповідність матеріально-технічної бази сучасним вимогам до  викладання німецької мови. 

 Німецьку мову викладає  Варич В.Д. – учитель вищої  категорії, педагогічний стаж  30  років, предмет  у закладі викладає четвертий рік.

Віра Дмитрівна  працює над індивідуальною темою самоосвіти, знає німецьку мову на  достатньому  рівні, володіє методикою викладання предмету, постійно  працює над підвищенням свого фахового рівня, відповідальна,  прослідковується системність  у  роботі.

На жаль, у  закладі  немає  обладнаного  кабінету для проведення уроків німецької  мови. Уроки проводяться у кабінеті української мови, де учитель   систематизувала  навчально-наочні посібники,  роздатковий матеріал по класах за темами, підібрано завдання для проведення  контрольних робіт, тестів.

        Слід зазначити, що на достатньому рівні впроваджується в практику  викладання німецької мови електронні засоби, що є новими шляхами  диференціації та індивідуалізації навчальної діяльності учнів. Для реалізації  цих шляхів вчитель використовує сучасні ТЗН, застосовує інформаційно- комунікативні форми навчання. 

        Учитель німецької мови ознайомлена зі структурою та вимогами  навчальної програми, вимогами нових Державних стандартів, Критеріями  оцінювання навчальних досягнень, методичними рекомендаціями щодо  викладання німецької мови у поточному навчальному році.  

У ході перевірки встановлено, що календарно-тематичне планування розроблено  вчителем на кожний клас відповідно до навчальних програм та освітньої програми закладу. Учителем  якісно і в повному обсязі виконується навчальна  програма, щодо кількості проведених на час вивчення уроків та виконання усіх  видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання письмо, говоріння).  Поурочне планування характеризується систематичністю. 

        У процесі вивчення стану викладання німецької мови, виявлено, що учитель  ефективно реалізовує основні дидактичні та методичні принципи:  комунікативну  спрямованість навчання, ситуативність та тематичну  організацію навчального матеріалу, свідомість навчання, урахування вікових  особливостей учнів, взаємозв’язане навчання з чотирьох видів мовленнєвої  діяльності. Педагог має належну теоретичну підготовку, забезпечує  засвоєння учнями програмового матеріалу, формування практичних умінь та  навичок, передбачених навчальною програмою, грамотно визначає мету  уроку, знаходить шляхи її реалізації. 

Більшість відвіданих уроків характеризуються мовленнєвою  спрямованістю, всі види мовленнєвої діяльності вивчаються інтегровано.  Віра Дмитрівна на своїх уроках практикує завдання, що сприяють засвоєнню  нормативного мовлення (лексичного та граматичного), намагається   поєднувати індивідуальні та колективні форми роботи. Педагог  обирає  види діяльності з урахуванням мети і завдань, вікових особливостей та  інтересів учнів.  Учитель планує свої уроки таким чином, що одні види діяльності  переходять в інші, відбувається інтеграція іншомовної діяльності з різними  видами практичної: рухової, ігрової та трудової. Віра Дмитрівна часто використовує елементи гри, змагання, вікторини, приховані види контролю, роботу з  діяльністю в парах. Учитель широко  використовує метод проєктів, зорієнтовуючи на самостійну діяльність учнів індивідуальну, парну, групову. Педагог надихає учнів на творчий лад:  знайомить їх із подібним, із раніше виконаними роботами, допомагає згадати  найдрібніші деталі із попередніх проєктів, наголошує на індивідуальності  кожної роботи. Починаючи з підготовчого етапу учні спільно з вчителем  здійснюють пошук інформації у мережах Інтернет, книгах,   використовують комп’ютерні технології для захисту проєктів. Віра Дмитрівна  дає  можливість виражати свої ідеї в зручній для учнів творчо продуманій формі.  При створенні проєктів для учнів 6-а класу педагог дає завдання по виготовленню кросвордів, ребусів, творчі роботи з малюнками, опис предметів,  осіб, приміщень, подій тощо. Даний вид роботи дозволяє вчителю перетворити  простий урок на дійство, де учні охоче презентують свої роботи, коментують  головне, розвивають комунікативні навички, навички самореалізації, вміння  висловлюватися та критично мислити.  

         Аналіз відвіданих уроків показав, що учитель німецької мови обізнана  із новими програмами, листами Міністерства освіти і науки України щодо  викладання іноземної мови, специфікою викладання та оцінювання навчальних  досягнень учнів. Педагог дотримується вимог щодо оцінювання навчальних  досягнень учнів (наказ МОН №1222 від 21.08.2013, із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 1009 від 19.08.2016). Учитель враховує основні принципи навчальної програми, а саме принцип комунікативної  спрямованості, особистісну орієнтацію, а також інтегроване навчання видів  мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письма). Відвідані  уроки відповідають вимогам до структури, основних етапів уроку іноземної мови, вдало чергує  різноманітні види навчальної діяльності. Учитель німецької мови відходить від  принципу спрямованості освітнього процесу на засвоєння учнями  якнайбільшого обсягу знань. На своїх уроках та в позаурочній діяльності  педагог використовує оновлені методики навчання, осучасненні форми та  методи. 

В ході моніторингового дослідження проведено контрольні  роботи

 

Клас

К-сть учнів

у класі

Викону-

вали роботу

Рівень навчальних досягнень

Якість знань

%

Середній бал

Початковий

Середній

Достатній

Високий

6-а

12

10

2

3

4

1

50%

5,8

8-а

12

11

2

3

6

0

54,5%

5,9

Разом

    24

21

4

6

10

1

52,3%

5,8

 

Учні 6-а класу при виконанні контрольної роботи допустили помилки у вживанні означених і неозначених артикулів, не всі учні засвоїли лексичні одиниці з теми, при побудові реченні порушено порядок слів.

Учні 8-а класу при написанні контрольної роботи допустили помилки при вживанні дієслів у наказовому способі, порушують порядок побудови слів у реченні, не всі учні засвоїли лексичні одиниці.  

         Під час здійснення моніторингу ведення шкільної документації,  виявлено, що Згідно вимог, зазначених в листі МОН України від 19.08.2022 №1/9530-22 «Інструктивно-методичні  рекомендацій щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році», для виконання всіх видів  письмових робіт з іноземної мови учні 6-а, 8-а класів мають два робочих зошити  (один з яких на друкованій основі). Учитель слідкує за розвитком писемного мовлення та виконанням  письмових завдань учнів вказаних класів, звертає  увагу за дотриманням єдиного орфографічного режиму, контролює наявність домашніх та класних  робіт, дотримується  норм перевірки зошитів, виставляє оцінки за ведення  зошитів один раз на місяць. У ході моніторингу виявлено, що всі зошити  підписані німецькою мовою, зафіксовано дати класних та домашніх робіт, обсяг  та характер домашніх письмових завдань відповідає нормам вікового рівня  учнів та календарно-тематичному плануванню. Зміст робіт в робочих зошитах  відповідає змісту навчальної програми з німецької мови, обсяг і характер  домашнього завдання за рівнем складності відповідає змісту вивченого на  уроках. Для формування писемної мовленнєвої компетенції учнів педагог  використовує лексико-граматичні вправи, написання мінітворів, есе,  коротких висловлювань на різні теми, словникові диктанти, тестові роботи. 

Учитель виправляє помилки власноруч, підкреслює слово, вираз, речення  тощо з помилкою, підкреслюють саму помилку з метою самостійного  виправлення її учнями, позначає рядок, в якому є помилка, на полях з метою  самостійного пошуку та виправлення помилок учнями. Нажаль, в ході  перевірки було не виявлено здійснення індивідуального та диференційованого  підходів до письмових робіт учнів з високим рівнем навченості так само, як із  середнім та початковим рівнями.

Під час моніторингу стану ведення класних журналів зафіксовано, що  оцінювання ведення зошитів виставляється щомісячно згідно з вимогами щодо  перевірки зошитів. Записи в класних журналах відповідають календарно тематичному плануванню, що в свою чергу відповідають вимогам програми з  іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів.  

Аналіз вивчення стану освітнього процесу викладання німецької мови у  закладі освіти свідчить про те, що  

- вчитель закладу освіти викладає німецьку мову на достатньому рівні,  використовуючи наочні засоби, елементи інтерактивних методик та ІКТ;

- програмовий матеріал виконується в повному обсязі;

      - учні 6-а забезпечені необхідними підручниками та  додатковими навчальними посібниками, а учні 8-а  мають електронні підручники; 

- учитель постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності;

-адміністрація закладу сприяє покращенню матеріально-технічного  забезпечення освітнього процесу; 

Проте, аналізуючи відвідані уроки та вивчаючи контрольне питання стану  викладання німецької мови, слід відокремити деякі недоліки:

- не завжди використовуються ТЗН для здійснення розвитку в учнів навичок аудіювання; 

- рівень загальної успішності та світогляду багатьох учнів потребує  покращення; 

- бракує практичного застосування німецької мови (екскурсій за кордон,  спілкування з носіїв мови, ровесниками-іноземцями для практики  мовлення, обміну студентами); 

 

НАКАЗУЮ:

 

  1. Вважати стан викладання предмета «Захист України» на задовільному рівні.
  2.  Учителю Варич Вірі Дмитрівні:

    2.1. Продовжити роботу щодо виконання інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення  німецької мови, над поповненням навчально-методичної бази кабінету  щодо добору додаткової методичної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки, систематизацією методичних, дидактичних матеріалів, виконанням вимог єдиного орфографічного режиму, вимог до сучасного уроку, впровадженням інноваційних технологій навчання

    2.2. Працювати над підвищенням власного науково-методичного рівня шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти.

   2.3. Проводити   роботу щодо розробки, систематизації методичних, дидактичних матеріалів до уроків.

    2.4. З метою поглибленого вивчення навчальної дисципліни залучати учнів до  позакласної роботи

 3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з НВР Аллу Лавриненко.

 

 

Директор                                                             Олексій Свистун

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень