Методична робота
Методична робота педагогів нашого закладу – це цілісна система взаємопов’язаних дій, які забезпечують безперервний розвиток творчої особистості педагога, формування єдиного колективу педагогів-дослідників, а в кінцевому результаті – підвищення креативного освітнього рівня навчального закладу.
Завдання сучасного закладу – навчити дітей самостійно мислити, окреслювати й вирішувати проблеми, залучати для цієї мети знання з різних галузей, уміти прогнозувати результати й можливості, наслідки різних варіантів рішення, установлювати причинно-наслідкові зв’язки. Усього цього можна досягти шляхом упровадження інноваційних технологій. «Від творчого учня – до творчого вчителя, від творчо працюючого вчителя - до творчого колективу» - одна з домінуючих тез в діяльності педагогів нашої школи. Сьогодення вимагає творчого учителя, учителя-дослідника, який піднімається на вершину педагогічної майстерності, учителя, який прагне до цієї вершини.
Основними завданнями методичної роботи є:
- осмислення всім педагогічним колективом завдань модернізації розвитку системи освіти;
- визначення змісту і форм роботи з урахуванням рівня підготовки й компетентності педагогічних кадрів;
- створення умов для функціонування системи методичної роботи;
- сприяння розвитку творчого потенціалу вчителя;
- пропаганда й впровадження надбань науки, передового педагогічного досвіду, інноваційних педагогічних технологій.
Головні принципи методичної роботи в закладі: оперативність, мобільність, випереджаючий характер, оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм, практична спрямованість культурних знань і моральних цінностей.
Форми і методи методичної роботи в закладі
Традиційні форми методичної роботи з педагогами (масові, групові) та індивідуальні форми її організації:
- предметні комісії;
- методоб’єднання ;
- школа молодого вчителя;
- семінари;
- творчі групи, школа педагогічної майстерності;
- самоосвіта;
- організація творчої діяльності;
- проведення методичних консультацій;
- ярмарки педагогічних ідей;
- професійні конкурси;
- педагогічні читання;
- науково-практичні конференції;
- методичні оперативні наради;
- творчі звіти вчителів.
Інноваційні форми організації методичної роботи в закладі:
- засідання „круглих столів” з обміну досвідом та обговорення актуальних питань викладання навчальних предметів;
- тренінги з відпрацювання конкретних методик і педагогічних технік викладання;
- майстер-класи;
- підготовка статей, методичних розробок та уроків для фахових видань і спільнот активних освітян (як індивідуально,так і групами педагогів);
- обговорення педагогічних ситуацій;
- творчі звіти;
- впровадження віртуальних форм роботи (відеоконференції, вебінари).