A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Буцький ліцей Буцької селищної ради Черкаської області

Наказ про підсумки моніторингу стану викладання математики у початковій школі

Дата: 14.02.2023 14:15
Кількість переглядів: 13

Про підсумки моніторингу  стану викладання

математики у початковій школі

 

Згідно з планом роботи закладу  на 2022/2023 навчальний рік у лютому місяці проводився моніторинг  стану викладання математики в початкових класах. Моніторинг передбачав такі напрямки діяльності:

- організація навчального  та виховного процесів;

  • поурочні плани;
  • класні журнали;
  • результативність навчального процесу.

Питання вивчалося шляхом проведення бесід з учителями, відвідування уроків математики в 1-4 класах, перевірки стану ведення шкільної документації: календарних та поурочних планів учителів, класних журналів з предмета, робочих зошитів учнів; проведено вивчення дотримання вимог щодо змісту, обсягу навчальних програм та рівня знань, умінь і навичок учнів.

         Математику  в початковій школі викладають такі учителі: Русаловська В.І (1 клас, учитель першої категорії), Чечурка В.А. (2 клас, учитель вищої категорії), Палієнко А.Ю. (3 клас, учитель першої  категорії), Павленко Т.А. (4 клас, учитель вищої категорії). Учителі початкової школи володіють методикою викладання математики, використовують на уроках різні методи та прийоми навчання. На своїх уроках  використовують гру як метод,, що дозволяє активізувати роботу на уроці, прищеплюють інтерес до  предмета, проводять індивідуальну та диференційо­вану роботу з учнями, цікавляться останніми новаціями у початковій школі, використовують комп’ютерне обладнання, застосовують інтерактивні форми роботи на уроці.

         За навчальним планом на вивчення математики в 1-2 класах відведено 3 години, у  3-4 класах відведено 4 години, В 1-4 класах відведено 0,5 години на індивідуальні заняття із математики. Викладання математики  в 1-2  класах  здійснюється за навчальною  програмою під керівництвом Р. Шияна (Типова освітня  програма початкової освіти НУШ-2(наказ  Міністерства освіти і науки України № 1272 від 08.10.2019р.(1-2кл.). Викладання математики  в 3-4  класах  здійснюється за навчальною  програмою Р. Шияна  (Типова освітня  програма початкової    освіти НУШ-2 наказ  Міністерства освіти і науки України № 1273 від 08.10.2019р.(3-4 кл.).  та  підручниками, які   є в переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою у 2022/2023 навчальному році.

 

 

 

Математика

Основні підручники

1.

Математика (підручник)

О.М. Гісь

І.В. Філяк

1

 

Ранок

2018

 

Наказ

МОН України  

від 06.07.2018  № 734

2.

Математика (підручник)

О.М. Гісь

І.В. Філяк

2

Ранок

2019

 

Наказ

МОН України  

від 28.03.2019407

3.

Математика (підручник)

С. Логачевська

Т. Логачевська

О. Комар 

3

Київ Літера ЛТД

2020

Наказ

МОН України

від 21.02.2020 №271

4.

Математика (підручник)

С. Логачевська

Т. Логачевська

4

Київ Літера ЛТД

2021

Наказ

МОН України

від 16.01.2021 № 53

   

         Відвідані уроки показали, що вчителі  знають  методику проведення уроків математики, всі вони основну увагу акцентують на використання сучасних педагогічних технологій в удосконаленні обчислювальних  навичок молодших школярів. Види діяльності на уроках обираються педагогами з урахуванням мети і завдань, вікових особливостей та інтересів учнів. Учителі  максимально використовують  навчальні, виховні й розвивальні можливості текстових задач, залучають активні форми, методи й засоби навчання, що ґрунтуються на організації диференційованої та самостійної роботи учнів. У процесі вивчення математики вчителі формують в учнів предметну математичну компетентність, загальнонавчальні вміння, культуру мовлення, чіткість і точність думки. Усі вчителі початкової школи значну увагу приділяють дотриманню норм  орфографічного режиму: на уроках постійно дають вправи на орфографічне написання цифр, проводяться математичні диктанти, розвивають  здатність розв’язувати сюжетні задачі, логічно міркувати, виконувати дії за алгоритмом, обґрунтовувати свої дії.

У  1 класі Русаловська В.І., враховуючи індивідуальні особливості учнів, проводить уроки в ігровій формі. Великого значення надає розвитку усних обчислень в учнів, добивається механічного запам’ятання складу чисел першого десятка. Продумуючи вправи для усної лічби, урізноманітнює їх форму, створює ігрові ситуації з використанням казкових персонажів.

Учитель 2-го класу Чечурка В.А. детально продумує етапи уроку, змінює види діяльності, розвиваючи логічне мислення. Обчислювальні навички організовує на матеріалі різної складності. Вчитель вміло використовує ІКТ, формує в учнів загальнонавчальні вміння, культуру мовлення, чіткість і точність думки.

         У 1 та 2 класі вчителі Русаловська В.І. та Чечурка В.А.  використовують цікаву наочність  для пояснення та закріплення виучуваного матеріалу, що дозволяє розвивати в учнів інтерес до навчання.

         На   уроках   у    3-4    класах вчителі Палієнко А.Ю. та Павленко Т.А. менше  використовують наочність у вигляді різноманітних предметів (тварин, дерев та ін.), а біль­ше таблиці-схеми, формули, значну увагу приділяють розвитку математичного мовлення.  Учні вільно володіють матема­тичною термінологією, можуть вільно висловлювати свої думки щодо розв'язання задач, рівнянь і прикладів.

Уроки Палієнко А.Ю. мають практичну спрямованість, сприяють розвитку пізнавальних здібностей молодших школярів, пам’яті, логічного і творчого мислення. Учитель вдало поєднує групові та індивідуальні форми роботи на уроці, прихильник осмисленої діяльності учнів, привчає дітей шляхом застосування коментованих вправ до чіткого аргументування своїх дій та висновків.

На своїх уроках Павленко Т.А. приділяє увагу створенню найсприятливіших умов для навчання, виховання й розвитку учнів, враховуючи індивідуальні особливості, нахили та інтереси учнів. При розв’язуванні задач використовує творчу роботу над задачею, яка є показником достатнього розвитку логічного мислення учня, засвоєння ним основних математичних понять, умінь трансформувати набуті знання в практику. Використовує диференційований підхід на уроках.

      Під час перевірки зошитів з математики  виявлено, що зошити підписані правильно, ведуться  акуратно,  регулярно перевіряються вчителями, оцінювання в 3-4 класах здійснено відповідно до норм оцінювання. Недоліком у веденні зошитів є недотримання учнями встановлених інтервалів між роботами.

     Матеріальна база кабінетів початкових класів дає змогу на сучасному науково-методичному рівні проводити уроки  для  учнів 1-4 класів. Кабінети забезпечені роздатковим матеріалом, опорними таблицями, плакатами, дидактичним матеріалом, посібниками,  затвердженими  наказами  МОН України, комп’ютерними засобами, придбаними за  державні кошти, зошитами з друкованою основою (  які були придбані за кошти батьків).

 Відповідно до рішення педагогічної ради  учні 1-2 класів оцінюються вербально, а учні  3-4 класів оцінюються за рівнями. Результати діагностичних контрольних робіт із математики  відображені у таблиці:

 

 

 

 

 

 

 

 

Клас

К-сть учнів

у класі

Викону-

вали роботу

Рівень навчальних досягнень

Якість знань

%

Початковий

Середній

Достатній

Високий

3

15

13

3

1

7

2

69,2

4

17

15

4

4

6

1

46,6%

Разом

32

28

7

5

13

3

57,1%

 

 

 

 

Аналіз результатів моніторингу стану викладання свідчить про те, що всі  вчителі володіють  основними нормативними документами, програмовими 

вимогами, методичними рекомендаціями щодо викладання предмета та  критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів.

         У підготовці до уроків учителі  використовують  методичні посібники, таблиці, можливость соціальних мереж. Календарно-тематичне планування  ведеться згідно з вимогами чинних програм.  Кількість уроків за навчальним планом відповідає фактично проведеним, про що свідчать записи у класних журналах.  В системі ведеться  поточний  і  тематичний  облік навчальних  досягнень  учнів, згідно з календарним плануванням проводяться   діагностичні  контрольні роботи.

 

НАКАЗУЮ:

 

Учителям початкової школи Русаловській В.І., Чечурці В.А., Палієнко А.Ю., Павленко Т.А.:

1.1.Продовжити роботу із формування у здобувачів освіти необхідних ключових і предметних компетентностей відповідно до освітньої програми під час викладання предмета математика.

Постійно

 

1.2. Стимулювати мотиваційну діяльність учнів через застосування творчих форм, методів, технологій навчання.

Постійно

1.3. Забезпечувати оптимальне поєднання індивідуальних, групових, колективних форм роботи, урізноманітнювати домашні завдання, практикувати різнорівневі класні та домашні завдання, раціонально використовувати час на уроці.

Постійно

1.4.Усунути недоліки, виявлені при перевірці ведення учнівських зошитів, зокрема, дотримання інтервалів між роботами, організація роботи над помилками.

 1.5.Систематично працювати над підвищенням фахового рів­ня.

Постійно

2.  Керівнику методичного об’єднання  вчителів початкової школи Павленко Т.А. на засіданні методичного об’єднання  у березні   проаналізувати підсумки проведення моніторингу стану викладання математики  в 1-4 класах.

3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Аллу Лавриненко

 

 

Директор                                                             Олексій СВИСТУН

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень