A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Буцький ліцей Буцької селищної ради Черкаської області

Наказ про підсумки моніторингу стану викладання української мови (літературного читання) у 2-4 класах у 2022/2023 навчальному році

Дата: 19.12.2022 12:03
Кількість переглядів: 144

Про  підсумки моніторингу стану

викладання української мови (літературного читання)

у 2-4 класах у 2022/2023  навчальному році 

 

 

     Згідно з річним планом роботи закладу  та відповідно  до графіка внутрішкільного контролю протягом листопада/грудня 2022 року  адміністрацією закладу вивчався стан  викладання української мови (літературного читання)  у 2-4 класах. У процесі вивчення  перевірено стан ведення учнівської та учительської документації, проведені індивідуальні бесіди з учителями, відвідані та проаналізовані уроки з української мови у початкових класах, проведені діагностичні (контрольні) роботи.

Перевірка засвідчила, що вчителі  освітнього закладу викладають рідну мову у початкових класах згідно з навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класи (зі змінами), затверджених Міністерством освіти і науки України. Календарні плани вчителями складено з урахуванням вимог даних програм та методичних рекомендацій щодо викладання української мови в початкових класах у поточному навчальному році.

Педагоги володіють структурою навчальних програм, знають їх вимоги, обізнані з нормативними документами та методичними рекомендаціями з питань викладання української мови, вміють реалізувати їх у практичній діяльності. У своїй роботі використовують фахові журнали та додаткову методичну літературу, матеріали онлайн курсу Ед Ера, який вони пройшли у 2018 році, іншими  інтернет ресурсами.

    Викладання у 1-4 класах здійснюється за чинними програмами, що рекомендовані Міністерством освіти й науки України для використання  у 2022–2023 навчальному році: за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Б. Шияна,  для 1-2 класів затверджений наказом МОН України №1272 від 08.10. 19 р., для  3-4-х класів за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня, затверджену наказом МОН України № 1273 від 08.10.2019р.

    Класні приміщення  2-4 класів обладнані   сучасними  телевізорами. У класах є органайзери для зберігання наочності, календарі погоди, психологічного настрою учнів, стенди, вісники для батьків тощо. У всіх класах створені осередки для учнів та вчителів, укомплектовані наочними засобами навчання:

  • набори «Lego»;
  • набори лічильних, геометричних матеріалів;
  • глобуси та географічні карти;
  • таблиці з української мови, алфавіт.

Навчання учнів 2-4 класів  проводять учителі відповідно до фахової підготовки

ПІБ

Клас у якому викладає

Спеціальність за дипломом

Педагогічний стаж

Кваліфікаційна категорія

Підвищення кваліфікації НУШ

Чечурка Валентина Альсіївна

2

вчитель  початкових класів

36

Вища кваліфікаційна категорія

2019р

Палієнко Аллі Юріївна

3

 вчитель  початкових класів

29

Вища кваліфікаційна  категорія

2018р

 

Павленко Тетяна Афанасіївна

4

вчитель  початкових класів

30

 Вища  кваліфікаційна категорія

2018

 

Перевірка класних журналів показала, що записи з даного предмету ведуться розбірливо, чітко та охайно. Теми уроків відповідають календарному плануванню, що свідчить про виконання навчальних програм. Наслідки перевірки робочих зошитів свідчать, що вчителі формують навички каліграфічного  письма, ведуть систематичний контроль за виконанням класних і домашніх робіт.  

На уроках проводиться як мовленнєва, так і змістова робота: використовуються аудіювання, говоріння, читання мовчки та вголос. Готуючись до проведення уроків, педагоги глибоко продумують кожний його етап, методи подачі програмового матеріалу для найбільш ефективного засвоєння його учнями. Планують цілий комплекс завдань, спрямованих на розвиток у молодших школярів комунікативних умінь, а також на систематизацію й узагальнення знань з фонетики і графіки, лексики і граматики, на вдосконалення навичок вимови і правопису. У процесі опрацювання відомостей про текст великого значення надають розвитку зв’язного мовлення школярів.

         Чечурка В.А. вчитель 2 класу,  ретельно готується до кожного уроку, систематично  опрацьовує новинки ІКТ та  методичної літератури. Учитель  добре володіє методикою викладання  української мови  у 2 класі, що дозволяє проводити уроки  на  високому рівні. На уроках спостерігається продумана система роботи з дотриманням принципу послідовності у роботі. Велику увагу на своїх уроках  вчитель звертає на розвиток зв’язного мовлення, пам’яті,  виробленню навичок  правильного каліграфічного письма, яке закріплюється на індивідуальних та групових заняттях. Систематично Валентина Альгісівна  використовує інформаційно-комунікаційні технології для роботи з фото та відеозавдань, що покращує сприйняття другокласниками  навчального матеріалу, активізує їх увагу, навчає критично мислити. Формує у дітей наскрізні вміння, інттегруючи навчальні предмети. Звертає увагу на  формування компетентностей учнів, введення правил. Уроки вчителя неповторні та цікаві.

   Учителька  3 класу   Палієнко Алла Юріївна  на уроках української мови приділяє велику увагу правильному написанню мовних одиниць, розвитку зв'язного мовлення, при цьому використовує ігрові  моменти,  застосовує  індивідуальний підхід, нестандартні форми проведення уроків, що допомагає активізувати увагу учнів, зацікавити їх. Практикує    самостійну роботу . Веде велику роботу з поповнення лексичного запасу учнів, словникова робота на кожному уроці сприяє засвоєнню значень слів. Для кращого запам’ятовування використовує предметні малюнки. Постійно контролює дисципліну у класі. Перевірка навчальних досягнень учнів є достатньо важливою складовою системи роботи вчителя. Про цьому основна мета контролю полягає у визначенні якості засвоєння програмового матеріалу на різних етапах навчання. Це є результатом того, що не просто виконується програма, а учні навчаються мислити, у них формуються стійкі вміння застосовувати на практиці набуті знання. З усього видно, що учні 3 класу мають стійкі знання з української мови, вміють їх застосувати  на практиці.

Павленко Тетяна Афанасіївна, учителька 4 класу,   застосовує на своїх уроках словесні, практичні, проблемно-пошукові методи навчання, створює ігрові ситуації,  використовує різні види та прийоми роботи. На своїх уроках вона використовує  наочний  матеріал,   здійснює індивідуальний підхід до учнів,  привчає дітей самостійно працювати на всіх  етапах уроку,  застосовує принцип  наступності. Учитель проводить індивідуальну роботу з учнями після уроків, допомагаючи їм свідомо оволодіти знаннями з мови, застосовує різні види текстів для роботи, різноманітні хвилинки,  що сприяють  розвитку уваги, мислення, створюють атмосферу зацікавленості, ситуації успіху, творчої співпраці вчителя та учнів. У процесі уроку враховує здібності та інтереси учнів, активізує роботу учнів шляхом упровадження інтерактивних форм і методів, мотивує навчальну діяльність учнів на уроці, ґрунтовно володіє навчальним матеріалом, використовує на уроках різні види роботи: словникові диктанти, тес­тові завдання, а також застосовує опорні схеми під час вивчення ново­го матеріалу, що дає змогу розвивати творчі здібності дітей.

   Рівень знань, умінь та навичок учнів з української мови в початкових класах вивчався шляхом проведення діагностичних та контрольних робіт, їх аналізу.

Результати подані у таблиці та діаграмі:  

 

Клас

К-сть учнів

Писали

Рівні навчальних досягнень

Вчитель

початко-вий

серед-ній

достат-ній

висо-кий

2

24

16

4

5

3

4

Чечурка В.А

3

15

14

3

4

1

6

Палієнко А.О.

4

17

12

3

6

1

2

Павленко Т.А.

 

 

При написанні діагностичної контрольної роботи учні 3 класу допустили типові помилки:   написанні власних імен; визначенні іменників-істот;  значна частина учнів має труднощі у формулюванні  запитання до того чи іншого іменника ; розпізнаванні іменників із ряду слів. Учні 4 класу при написання контрольної роботи допускають орфографічні помилки в словах; при визначенні відмінків у словосполученнях з прикметником; при утворені прикметників від іменників за допомогою суфіксів –цьк, -зьк, -ськ. Учні 2 класу при написанні роботи допускають орфографічні помилки при визначенні закінчень у слові, при визначенні кореня у слові, при розпізнанні споріднених слів та форми слова. 

Виходячи з наведеного,

 

НАКАЗУЮ:

1. Відзначити достатній та високий  рівень щодо проведення уроків із української мови та літературного читання у вчителів початкових класів: Чечурки В.А., Палінко А.Ю., Павленко Т.А.

 

2. Учителям 2-4 класів (Чечурці  В.А., Палєнко А.Ю., Павленко Т.А.):

 

 2.1.Із метою підвищення ефективності стану викладання української мови та рівня навчальних досягнень учнів продовжувати підвищувати свій фаховий та професійний рівень шляхом самоосвіти та участі в методичних формах роботи.

Постійно

 

2.2. Удосконалювати методику проведення уроків та урізноманітнити види тренувальних вправ для закріплення нового матеріалу шляхом самоосвіти, взаємовідвідування уроків колег.

Постійно

 

 2.3.Продовжувати застосовувати ефективні форми та методи для розвитку творчих здібностей школярів, упроваджувати інтерактивні форми та методи роботи на уроках тощо.

 

Постійно

 

 2.4.Сприяти  формуванню у школярів умінь сприймати, розуміти, аналізувати й інтерпретувати літературні тексті різних видів із використанням початкових літературознавчих понять.

 

 

Директор                                                          Олексій СВИСТУН


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень