A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Буцький ліцей Буцької селищної ради Черкаської області

Наказ підсумки моніторингу стану викладання зарубіжної літератури у 5-11 класах у 2022/2023  навчальному році 

Дата: 17.11.2022 13:52
Кількість переглядів: 51

Про  підсумки моніторингу стану

викладання зарубіжної літератури

у 5-11 класах у 2022/2023  навчальному році 

 

 

 

     На виконання наказу №115 -ос від 06.09.2022 «Про моніторинг  викладання навчальних предметів у 2022/2023 н.р.», протягом листопада здійснювалося вивчення стану викладання зарубіжної літератури та рівня навчальних досягнень учнів 5-11 класів з предмета.

У ході перевірки були відвідані уроки зарубіжної літератури у 5-11 класах, перевірено документацію: навчальний план, календарні та поурочні плани вчителя, стан ведення класних журналів з предмета, проведено вивчення дотримання вимог щодо змісту, обсягу навчальних програм та рівня знань, умінь і навичок учнів.

У 2022-2023 н.р.   зарубіжну літературу викладає вчитель  Вовк Тетяна Вікторівна, педагогічний стаж – 34 роки, кваліфікаційна категорія - вища, педагогічне  навантаження зарубіжної літератури -17 год.

Під час здійснення внутрішнього контролю за станом викладання зарубіжної літератури  увага була приділена дотриманню та виконанню чинних нормативно-правових документів і науково-методичних рекомендацій: 

  • «Методичних рекомендацій щодо вивчення   зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2022/2023 навчальному році Міністерства освіти і науки України; 
  •  Інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від  25 червня 2018 року № 676
  • Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 №496; 

      Під час фронтальної перевірки вивчалися питання: 

- науково-методичний рівень проведення уроків; 

- виконання вимог до сучасного уроку, впровадження інноваційних технологій навчання, дистанційної форми викладання;  

- формування знань, умінь та навичок у відповідності до вимог діючих програм із зарубіжної літератури; 

- дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів; 

- стан ведення тематичного обліку знань; 

- реалізація вчителем виховного потенціалу уроку; 

- результативність навчання (на підставі тематичних контрольних робіт); 

- забезпеченість учнів підручниками; 

- виконання вимог до сучасного уроку, впровадження інноваційних технологій навчання.

      Методи перевірки: 

- співбесіда з учителями;

- відвідування уроків; 

- вивчення документації: класні журнали, календарні та поурочні плани учителів, зошити (робочі і для контрольних робіт).

    Учитель користується наступними програмами:

№ №з/п

Навчальний предмет

Класи

Програма

Гриф МОНу

1

Зарубіжна література

5

Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–6 класи»для закладів загальної середньої освіти(автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В.,Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П.,Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.)

 

Затверджено наказом  МОН  від 12.07.2021 р. №795 

2

Зарубіжна література

6-9

Зарубіжна література. 6-9 класи (оновлена)для закладів загальної середньої освіти.

Затверджено наказом  МОН  від 03.08.2022 р. №698 

3

Зарубіжна література

5-11

Зарубіжна література 10-11 класи (оновлена) для закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту

Затверджено наказом  МОН  від 03.08.22 р. № 689

               

Календарно-тематичне планування вчителя складено відповідно до вимог діючих  програм  та з урахуванням методичних рекомендацій щодо викладання зарубіжної літератури у 2022-2023 н.р., в якому зроблено чіткий поділ на теми, враховано всі передбачені програмою  види робіт.    

Усі учні 5-11 класів забезпечені підручниками із зарубіжної літератури:

 

Клас

Автор та назва підручника

Рік видання

% забезпеченості

5

Зарубіжна література . 5 клас 

Є. Волощук ( за старою програмою)

2013

100%

6

Світова література Є. Волощук

2014

100 %

7

Зарубіжна література. 7 клас Є.Волощук

2015

100%

8

Зарубіжна література. 8клас Є.Волощук

2016

100%

9

Зарубіжна література. 9 клас Є.Волощук

2017

100%

10

Зарубіжна література 10 клас О.О. Ісаєва., Ж.В. Клименко , А.О. Мельник ( рівень стандарту)

2018

100%

11

Зарубіжна література. 11 клас Є.Волощук (рівень стандарту)

2019

100%

 

На уроках зарубіжної літератури вчитель реалізує завдання: 

  • формування в учнів потреби в читанні літературних творів; 
  • виховання поваги до духовних скарбів людства і, зокрема,    українського народу; 
  • навчання школярів визначати національну своєрідність і загальнолюдську значущість творів світової літератури; 
  • розвиток усного і писемного мовлення школярів, а також їхнього мислення; 

  Вчитель формує  такі предметні компетенції: емоційно-ціннісна   літературознавча, загальнокультурна, компаративна.

     Вовк Тетяна Вікторівна   володіє програмовим матеріалом, методикою викладання         предмету, обізнана з   вимогами до освітньої підготовки учнів. Під час ведення уроку доступно пояснює матеріал, враховує вікові та індивідуальні особливості дітей.

       На своїх уроках   вчитель  використовує різні види і форми роботи, уміло поєднує процес навчання з вихованням учнів. В основі її роботи лежить активізація пізнавальної діяльності, формування в учнів інтересу до отримання знань, практична спрямованість навчальної діяльності. Тетяна Вікторівна  намагається вдосконалювати традиційну методику викладання,   шукає нові форми і методи організації занять з учнями, розширює знання зі свого предмета.  На уроках створює атмосферу зацікавленості, спільного пошуку вирішення навчальних проблем, приділяє велику увагу при формуванні компетентностей учнів схемам, таблицям, ілюстраціям, які дають можливість дітям сконцентруватися на основному змісті твору та на його аналізі.

         У ліцеї обладнаний   кабінет зарубіжної літератури.

Навчально-методичне забезпечення складається з навчальних програм, підручників, навчальних та методичних посібників. Кабінет обладнаний технічними засобами: є телевізор, комп`ютер, підєднаний до мережі Інтернет.

  Вчитель  також користуються   інтернет публікаціями.

Аналіз рівня навчальних досягнень учнів за підсумками тематичного   оцінювання  має такі результати:

Клас

К-сть учнів

Писали

Рівні навчальних досягнень

Середній бал

Вчитель

початко-вий

серед-ній

достат-ній

висо-кий

К.Р.

 

5-а

17

17

1

4

5

7

8,6

Вовк Т.В.

5-б

17

17

4

4

6

3

6,4

Вовк Т.В.

6 –а

13

12

3

2

5

3

6,5

Вовк Т.В.

  6-б 

15

12

4

4

4

-

4,5

Вовк Т.В.

7

21

20

5

6

9

-

5,5

Вовк Т.В.

8-а

12

9

1

4

3

1

6,1

Вовк Т.В.

8-б

15

13

5

5

1

2

4,2

Вовк Т.В.

9

22

18

4

5

9

-

6,1

Вовк Т.В.

10

8

7

-

1

3

3

8,7

Вовк Т.В.

11

15

12

-

-

2

10

9,8

Вовк Т.В.

 

Аналіз відвіданих уроків засвідчує, що програмовий матеріал в цілому засвоюється учнями на середньому і достатньому рівнях  якісний показник становить 74 % по навчальному закладі.  Серед учнів є такі, що мають прогалини в знаннях, не вміють творчо мислити,   розв’язувати питання проблемного характеру. На результативність навчання впливають як суб’єктивні, так і об’єктивні причини. При перевірці стану викладання зарубіжної літератури виявлено, що вчитель    не систематично застосовує диференційовані завдання на уроці та при підготовці домашнього завдання.

 

Виходячи з наведеного,

 

НАКАЗУЮ:

 

  1. Адміністрації ліцею   забезпечити належні умови для ефективної роботи  та удосконалення рівня викладання предмету.

                                                                                                                             Постійно

  1. Із метою підвищення рівня методичної підготовки учителю Вовк Т.В.:
    1.  продовжувати роботу над забезпеченням належного рівня викладання, застосовуючи ефективні методи та форми навчання для розвитку творчих здібностей школярів;

2.2. впроваджувати методи позитивної мотивації до продуктивної праці здобувачів освіти;

    1.  Продовжувати впровадження  елементів інноваційних  педагогічних технологій, а саме: комп'ютерні технології при викладанні предмету;
    2.  приділяти більше уваги дітям з початковим рівнем навчання, розробляти індивідуальні вправи;

2.5.використовувати у процесі викладання    міжпредметні зв’язки;

    1.  активізувати роботу з обдарованими учнями шляхом залучення їх  до  участі у позакласній діяльності.

Постійно

 

 

Директор закладу                                                   Олексій СВИСТУН


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень