A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Буцький ліцей Буцької селищної ради Черкаської області

Наказ про результати моніторингу викладання предмету фізика у 7-11 класах

Дата: 12.04.2023 15:05
Кількість переглядів: 17

Про результати моніторингу викладання

предмету  фізика у 7-11 класах

 

Згідно з річним планом роботи закладу  та відповідно  до графіка внутрішкільного контролю протягом квітня 2023 року  адміністрацією закладу проводився моніторинг  стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з фізики у 7-11 класах.

У процесі вивчення було відвідано ряд уроків у вчителя фізики Леся Василя Павловича,  проведено індивідуальні бесіди з учителем з питань удосконалення освітнього процесу  та самоосвітньої роботи,   проаналізовано стан матеріально-технічного і навчально-методичного забезпечення викладання предметів, рівень використання наявної бази, перевірено шкільну документацію, вивчено рівень навчальних досягнень учнів 7–11 класів.

         Василь Павлович - учитель фізики, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, педагогічний стаж – 31 рік. 

 Учитель добре ознайомлений з навчальними програмами, нормативними документами з питань освіти, методичними рекомендаціями.

         Фізичний кабінет на достатньому  рівні забезпечення навчальним обладнанням, матеріалами, що дозволяють проводити всі необхідні демонстраційні досліди, виконувати експериментальні завдання та передбачені навчальними програмами лабораторні роботи і роботи фізичного практикуму.    

         Наочне обладнання, плакати, посібники та роздатковий матеріал оптимально систематизовано, що сприяє значній економії часу під час підготовки до уроків та в процесі їх проведення. Навчально-матеріальна база добре зберігається, своєчасно проводиться ремонт наявного обладнання, поповнюється наочність.

Учитель дотримується правил техніки безпеки та пожежної безпеки під час проведення навчальних занять, відповідно до діючого Положення, про що робить відповідні записи в класних журналах та журналах з техніки безпеки.

У кабінеті фізики зібрано   довідники, збірники задач, проте більшість із них є дещо застарілими.

Календарне планування Василя Павловича  складено відповідно до діючої програми. Доцільно проведено розбивку тем за тематичним оцінюванням, передбачено форми проведення тематичних досягнень.

Учитель веде класні журнали згідно «Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів», дотримується єдиних вимог щодо ведення тематичного обліку навчальних досягнень школярів.

Відвідані уроки підтвердили, що учителем доцільно визначаються та оптимально реалізуються навчальні, виховні та розвивальні завдання.

   Науково-методична підготовка Леся В.П. дає змогу проводити уроки з достатньо високим темпом, оптимально застосовувати словесні, наочні, практичні методи (розповідь, пояснення, бесіди, лекції, демонстраційний експеримент, демонстрації, лабораторні роботи і лабораторні практикуми, досліди, розв'язування задач), фронтальні, індивідуальні, групові форми навчальної роботи з учнями, раціонально використовувати кожну хвилину уроку, проводити диференціацію та індивідуалізацію навчальної діяльності учнів упродовж навчального процесу.

При виборі методів навчання вчитель враховує характер матеріалу, що вивчається, можливості відповідного класу та фактичний рівень загальноосвітньої підготовки школярів. Використовує сучасні інноваційні педагогічні технології (кабінет фізики обладнаний телевізором, принтером, ноутбук учитель приносить власний).

         Учитель постійно планує та організовує різні види самостійної роботи учнів на уроці (робота з підручником, науково-популярною та довідковою літературою, розв'язування розрахункових та якісних задач тощо).

Чітко простежується робота вчителя фізики з використання  міжпредметних зв'язків з математикою, хімією, біологією та іншими предметами. Це сприяє забезпеченню узгодженості й наступності у викладанні, розвитку пізнавального інтересу, якісному засвоєнню навчального матеріалу не лише з фізики, а й інших навчальних предметів. Наприклад, з біологією при вивченні простих механізмів, з географії при вивченні атмосфери і майже на кожному уроці з математикою.  У процесі вивчення нового матеріалу вчитель опирається на здобуті учнями знання на попередніх уроках, їхній життєвий досвід.

Окремим напрямком роботи учителя є робота із обдарованими дітьми, вихованці учителя є учасниками та переможцями Міжнародного фізичного конкурсу «Левеня», у 2022-2023 навчальному році   9 учнів отримали дипломи переможців різного ступеня цього конкурсу.  Учень 7 класу Бортник Ярослав   здобув  ІІ місце у другому етапі Всеукраїнської олімпіади з фізики.

Моніторинг навчальних досягнень учнів з фізики протягом вивчення дозволяє стверджувати, що 68 % учнів успішно засвоює зміст шкільного курсу, розуміє суть основних фізичних понять, законів і теорій, може свідомо застосовувати набуті знання і вміння у навчально-пізнавальній практиці при пояснені явищ природи.

Таблиця результатів контрольних робіт:

Клас

К-сть учнів

у класі

Викону-

вали роботу

Рівень навчальних досягнень

Якість знань

%

Середній бал

Початковий

Середній

Достатній

Високий

7

20

17

2

3

8

4

70,5

7,2

8-а

12

8

-

2

6

-

75,0

7,8

8-б

14

11

3

5

2

1

21,4

5,2

9

22

15

-

4

11

-

73,3

7,2

10

8

6

-

1

4

1

83,3

8,0

11

15

15

-

3

9

3

80,0

7,7

Разом

   91

72

5

18

40

9

68,0

7,2

 

 

 

 

При виконанні контрольних робіт учнями були допущені такі помилки:

  • учнями 7-8-их класів – допущено помилки при переведенні одиниць вимірювання, при обчисленнях, не записано одиниці вимірювання фізичних величин;
  • учнями  9-го класу -  помилки в обчисленнях, при записі одиниць виміру фізичних величин, при  переведенні похідних та частинні одиниці в стандартний запис числа, при записуванні фізичних  формул.
  • учнями 10-11-их класів – відсутні записи одиниць вимірювання фізичних величин,  допущено  помилки в обчисленнях, неправильно записано формули.

Виходячи з вищезазначеного, 

 

НАКАЗУЮ:

1. Визнати стан викладання фізики та рівень навчальних досягнень учнів з даного предмету на належному (достатньому) рівні.

2. Учителю фізики Лесю В.П.

2.1.     З метою розвитку творчих здібностей учнів систематично працювати над підвищенням методичного рівня викладання предмета, застосовуючи ефективні форми і методи навчання, зокрема проблемний, частково-пошуковий, дослідницький.

2.2. Налагодити диференційовану роботу з різними за підготовкою категоріями учнів, ширше практикувати групові, індивідуальні форми роботи.     

2.3. З метою підвищення ефективності стану викладання фізики та  рівня самоосвіти ширше використовувати методику та фахову літературу, матеріали періодики і науково-популярної літератури, інтернет. 

Протягом року

2.4. Продовжити роботу  з обдарованими дітьми з підготовки їх до предметних олімпіад, конкурсів, турнірів.

Протягом року

2.5. Кабінет фізики постійно поповнювати методичною, довідниковою літературою, дидактичними матеріалами, необхідними засобами навчання.

2.6. Проаналізувати наказ про стан викладання предмету, врахувати зауваження і виправити недоліки.

До 01.05.2023 р.

3. Керівнику ШМО природничо-математичного циклу розглянути на черговому засіданні МО стан викладання фізики, шляхи подолання недоліків та підвести підсумки.

                                                                                       Згідно з графіком проведення ШМО

 

 

4.  Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Аллу Лавриненко

 

 

 

Директор закладу                                                Олексій СВИСТУН

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень