A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Буцький ліцей Буцької селищної ради Черкаської області

2021-2022

Дата: 03.09.2021 14:54
Кількість переглядів: 47

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор Опорного закладу

загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Буцької селищної ради

________________  Олексій СВИСТУН                               «____» ____________ 2021 р.

  ПОГОДЖЕНО

  В.о начальника гуманітарного відділу

  Буцької селищної ради

________________  Людмила ДАНИЛЮК

«____» _______ 2021р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РІЧНИЙ ПЛАН

роботи практичного психолога

Опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Буцької селищної ради

Коваленко Віти Василівни

на 2021-2022 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Опорний  заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів що знаходиться за адресою смт Буки, вул.Пушкіна,2. В школі навчається 225 учнів.

У психологічній службі закладу працює соціальний педагог та практичний психолог Коваленко Віта Василівна.

           Психологічна служба в структурі освіти є складовою частиною державної системи охорони фізичного і психічного здоров’я молодих громадян України і діє з метою виявлення і створення оптимальних соціально-психологічних умов розвитку особистості.

          Основною метою діяльності психологічної служби системи освіти є підвищення якості та забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології, спрямованих на збереження і укріплення здоров’я, підвищення адаптивних можливостей, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку усіх учасників освітнього процесу, посилення розвивального і виховного компонентів системи освіти, захист психічного і соціального здоров’я дитини на всіх рівнях навчання.

Основними принципами діяльності соціального педагога є законність, дотримання і захист прав дитини, системність, індивідуальний підхід, доступність, конфіденційність, відповідальність за дотримання етичних та правових норм.

      Соціальний педагог у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту»,  «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про охорону дитинства», «Про соціальні послуги» іншими законами України, «Конвенцією ООН про права дитини». постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, а також Листом МОН від 18.07.2019 № 1/9-462 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2019-2020 н.р."Листом МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 "Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України"Наказом МОН від 02.10.2018 № 1047 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами"Листом МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 "Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству" та іншими нормативними документами.

І. Аналітична частина

 

Аналіз

роботи психологічної служби за 2020-2021 рік

 

До складу психологічної служби закладу входить соціальний педагог та практичний психолог Коваленко Віта Василівна

Діяльність психологічної служби у 2020 - 2021 навчальному році була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», програм діяльності  та інструктивних листів Міністерства освіти і науки України, розпоряджень голів обласної і районної державних адміністрацій, наказів управління освіти і науки Черкаської ОДА, районних програм, інших нормативних документів щодо розвитку психологічної служби освітньої галузі, а також на виконання основних завдань і пріоритетних напрямків діяльності, визначених річним планом роботи.

Пріоритетними завданнями в діяльності психологічної служби були:

- здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей – сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей – напівсиріт, дітей з неповних сімей, дітей – інвалідів, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей,

  - організація необхідної консультативної психолого-педагогічної допомоги дітям, підліткам, які потребують піклування і підтримки (діти з обмеженими фізичними можливостями, сироти, напівсироти, діти-інваліди);

 - організація соціально-психологічного обстеження, надання консультативної допомоги дітям та батькам з багатодітних, неповних, неблагонадійних та інших проблемних сімей; сприяння здійсненню превентивного виховання, профілактики злочинності, алкоголізму і наркоманії,  шкідливих звичок серед підлітків;

- організація отримання діагностичних відомостей про учнів школи;

- організація допомоги педагогічним працівникам в опануванні й розробці інноваційних програм і технологій, консультування з питань аспектів розвитку, навчання, виховання учнів;

-  організація профілактичної роботи з попередження девіантної поведінки;

-  підтримка взаємозв’язку школи з іншими організаціями з метою реалізації захисних функцій соціального педагога.

Протягом  навчального  року  соціальним педагогом  була  проведена  наступна  робота: діагностична, консультативна, профілактична, просвітницька,  організаційно – методична.

Соціальний педагог протягом 2020/2021 н.р. здійснювала  соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу, осіб, які потребують піклування; просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, булінгу, торгівлі людьми, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо. Також було  вивчено та проаналізовано соціальні умови розвитку здобувачів освіти, класу, шкільного колективу в цілому.    

  Соціальний педагог брала участь у роботi педагогічної ради, семiнарах;  плануванні і реалізації завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі;  надано допомогу дітям, що потребують посиленої педагогічної уваги та мають особливі освітні потреби.  

   Також психологічна служба сприяла  взаємодії школи, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечувала консультативну допомогу батькам; захищав права здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства;  формував у здобувачів освіти відповідальну поведінку, культуру  здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я; брав участь у попередженні конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганні та протидії домашньому насильству.  

В закладі створено банк даних дітей з інвалідністю та ООП; банк даних малозабезпечених та багатодітних сімей. Під особливою увагою соціального педагога знаходяться учні “групи ризику” та учні схильні до правопорушень.

Постійно учні пільгового контингенту залучаються до участі в шкільних та позашкільних виховних заходах, конкурсах, вікторинах, спортивних змаганнях. З метою формування здорового способу життя, учні залучаються до спортивних секцій і гуртків. Багато учнів пільгових категорій та девіантної поведінки охоплені гуртковою роботою.

Серед питань, з якими батьки зверталися до соціального педагога найбільш вагомими є: проблема самовдосконалення, розвитку власних здібностей і компетенцій, проблема професійного самовизначення, розвитку власних здібностей і компетенцій, індивідуальні особливості розвитку, проблема самооцінки дитини.

Основними причинами звернень педагогів до соціального педагога є: питання, що пов'язані з асоціальними проявами у поведінці учнів, готовність до навчання та труднощів у навчанні, вікові та індивідуальні особливості розвитку, проблеми самооцінки дитини. Перші позиції серед звернень учнів до  соціального педагога обіймають – проблема самовдосконалення, розвитку власних здібностей і компетенцій, проблема професійного самовизначення, проблема стосунків з однолітками, вікові та індивідуальні особливості розвитку, проблеми самооцінки дитини.

Найбільш вагомими питаннями, якими звертаються до фахівців психологічної служби громадські організації та державні установи є: питання допомоги дітям та сім'ям в СЖО, проблема професійного самовизначення, проблема самовдосконалення, розвитку здібностей та компетенцій учнів.

Соціальний педагог брала участь  у виконанні державних та регіональних програмах, які передбачають проведення із зазначеної тематики, профілактичних заходів (Виховні години: «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», інформаційні хвилинки «Шкідливість алкоголю та тютюнопаління», «Правила безпечної поведінки і інтернеті», «Зупинимо СНІД разом», «Запобігання торгівлею людьми та експлуатацією дітей») тренінги: «Я- моє здоров'я – моє життя», «Профілактика булінгу  в учнівському середовищі»; Акція «16 днів проти насильства», Тиждень толерантності, Тиждень психологічної служби. Виступ на батьківських зборах на тему «Роль батьків у створенні позитивної мотивації у навчанні дітей», «Суспільна активність підлітка, як ознака готовності до дорослого життя», «Профілактика насильства жорстокості та насильства в дитячому середовищі. Небезпечні ігри». Більше уваги приділено до такого явища як булінг. Велику роботу зроблено з педагогічним та учнівським колективом для запобігання цього явища.

Фахівець дотримувалися методичних рекомендацій щодо організації професійної діяльності в умовах карантину. Працюючи дистанційно склала адаптований план роботи на період карантину з чітким визначенням терміну роботи та цільових груп. В план роботи були включені заходи з таких розділів річного плану: «Консультування», «Просвіта», «Зв'язки з громадськістю», «Організаційно-методична». Надавалися рекомендації просвітницького та профілактичного спрямування у мережі facebook, viber. А також брала участь у різних вебінарах, та проходила онлайн-курси.

Отже, психологічна служба ставить перед собою на меті такі завдання: забезпечення, збереження і зміцнення фізичного, психологічного, соціального, морального здоров'я особистості;

  • формування моральної свідомості, моральних якостей, соціально значущих орієнтацій і установок у життєвому самовизначенні і моральної поведінки;
  • створення сприятливих умов у мікросоціумі для розвитку здібностей та реалізації можливостей людини, його позитивного потенціалу в соціально корисних сферах життєдіяльності, попередження тупикових ситуацій в особистісному розвитку;
  • надання комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги і підтримки;
  • створення комфортного, гуманізованого виховного простору в мікросоціум;
  • соціально-педагогічний супровід дітей з особливими потребами;
  • Профілактика саморуйнівної поведінки,  жорстокого поводження, насильства, булінгу.

ІІІ. Змістова частина

 

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти

Термін

проведення

Де і з ким проводиться

І. Діагностика

Складання соціальних паспортів 1-11-х класів 

Вересень

Класні керівники

1-11-х класів

Спостереження за поведінкою учнів на уроках та в позаурочний час. 

Протягом року

Діти пільгової категорії

Визначення рівня вживання алкоголю серед учнів

Листопад

Здобувачі освіти середніх та старших класів

Вивчення міжособистісних відносин у класному колективі.

 Метод “Соціометрія”. 2-9класи

Жовтень Березень

Здобувачі освіти 2-9-х класів

Виявлення труднощів шкільної адаптації: проектні методики «Моя школа», «Я і школа», «Я і світ навколо мене», «Що мені подобається в школі?»

Вересень, жовтень

Здобувачі освіти 1,5,10 класів

Дослідження особливостей сімейного виховання учнів схильних до девіантної поведінки

Березень

 Здобувачі освіти схильні до девіантної поведінки та їх батьки

Виявлення  дітей, які страждають  від насилля і пригнічення. Анкетування

Жовтень,

Лютий

Здобувачі освіти 5-11 класів

Виявлення дітей із суїцидальними нахилами          Анкетування

Листопад,

березень

Здобувачі освіти 7-11 класів

Вивчення обізнаності учнів про формування навичок здорового способу життя.(анкетування)

 

Грудень

Квітень

 Здобувачі освіти 5-10 класів

Проведення діагностики виявлення інтернет-залежності в учнів 8-9 класів

Лютий

Здобувачі освіти

5- 9 класів

ІІ. Профілакика, у тому числі розвиток соціальних навичок

 Робота з учнями із сімей,   охоплених соціальним супроводом 

Протягом навчального року

Здобувачі освіти охоплені соціальним супроводом, школа, сім’я

        Контроль за відвідуванням школи    учнями та спостереження за  поведінкою учів на уроках, перервах 

Протягом навчального року

Здобувачі освіти пільгових категорій, школа

    Попередження негативних явищ в   учнівському середовищі в тому числі жорстокого поводження, правопорушень, торгівлі людьми, порушень прав людини

Протягом року

Здобувачі освіти

Заняття з елементами тренінгу

  «Жити – це щастя»

 

Протягом навчального року

7-8 класи

До всесвітнього дня боротьби зі СНІДом:

  • Виставка плакатів на профілактичну тематику;
  • Інформаційна хвилинка, перегляд відео презентацій про ВІЛ/ СНІД;

Грудень

 Здобувачі освіти 8-11 класів

Круглий стіл „Що таке жорстока поведінка?”

Січень

Здобувачі освіти 7 клас

Заняття з елементами тренінгу “ВІЛ та СНІД- які вони є…

 Грудень

Здобувачі освіти 7-8 класів

Робота з дітьми групи ризику, зони ризику  і дітей СЖО

Протягом року

Здобувачі освіти всіх вікових категорій

Тренінгове заняття «Шкідливі звички та їх наслідки»

Протягом року

Здобувачі освіти 9 класу

Гендерне виховання. Проведення з учнями старших класів заняття з питань гендерного виховання.

Лютий

 Здобувачі освіти 10-11класів

Діалог з учнями «Як не стати жертвою торгівлі людьми».

Жовтень

Здобувачі освіти групи ризику

Профілактика девіантної поведінки

Протягом року

Здобувачі освіти групи ризику

Участь у проведенні Ради профілактики

Протягом року

Здобувачі освіти групи ризику

Рання профілактика педагогічної занедбаності дітей і підлітків

Протягом року

Здобувачі освіти

Профілактика суїцидальної поведінки

Протягом року

Здобувачі освіти

ІІІ. Навчальна діяльність

ІV. Консультування

 Надання рекомендацій вчителям та класним керівникам  щодо регулювання взаємовідносин в учнівському колективі, щодо поліпшення стосунків між учнями.

Протягом навчального

року

Діти пільгових категорій, батьки, опікуни, піклувальники, вчителі

 

Індивідуальне консультування батьків, щодо попередження шкільної та соціальної дезадаптації дитини.

 

За запитом

Батьки учнів молодших, середніх та старших класів

Консультування учнів 9-х-та 11-х  класів з питань професійного самовизначення та їх подальшого працевлаштування 

Лютий

Здобувачі освіти «групи ризику», та позбавлені батьківського піклування

Консультативна підтримка дітей позбавлених батьківського піклування та їх опікунів 

Протягом року

Здобувачі освіти позбавлені батьківського піклування та їх опікуни

Консультування учнів з метою попередження правопорушень та асоціальної поведінки

Протягом року

Здобувачі освіти

Індивідуальне консультування і  допомога дітям групи ризику, зони ризику  і дітей СЖО.

Протягом року

Здобувачі освіти всі вікових категорій

Індивідуальні консультації  з питань інклюзивної освіти

Протягом року

Батьки,педагогічні працівники

V. Зв'язки з громадськістю

 

Співпраця з  селищною радою проведення профілактичних спільних рейдів

 

Протягом року

 

Опкунська рада при ОТГ

Проведення спільних заходів з працівниками дільничої амбулаторії загальної практики сімейної медицини

Протягом року

Працівники лабораторії ЗПСМ

VІ. Просвіта

 

Ознайомлення учнів, батьків, педколективу із законодавчою базою та внесенням до неї змін шляхом бесід, інформаційних повідомлень, роздачі інформаційних пам’яток.

 

Демонстрація фільмів з метою зміни ставлення до різних соціальних проблем:

-  Торгівля людьми;

- Шкідливі звички;

- Інфекції, які передаються статевим шляхом

Акція «16 днів проти насильства»
Відеолекторій  для класних керівників «Дитячий світ без насилля»

 

Профорієнтаційні лекції для визначення у підростаючого покоління професійних  якостей.

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

 

Жовтень

Листопад

 

 

Грудень

 

 

Листопад 

 

Вчителі

 

 

 

 

 

Учасники освітнього процесу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9-11 класи

Виступ на педагогічних радах

1.Педрада " Взаємодія школи і сім΄ї як важлива складова формування сучасної особистості”

2.Попередження жорстокого поводження з дітьми, профілактика насильства над ними.

3. Організація системи профілактики правопорушень серед дітей та підлітків на основі гуманізації сучасної школи.»

Протягом року

Вчителі

Виступ на батьківських зборах

  1. «Булінг  серед  дітей».
  2. «Права та обов’язки батьків»
  3. «Відповідальність батьків за створення належних умов для навчання, виховання, навчання та розвитку дітей»

Забезпечити   проведення   просвітницької   роботи   з   батьківською        громадськістю   з  питань   правового   виховання,   попередження  асоціальних проявів в учнівському середовищі.   

Протягом року

Батьки

VІІ. Організаційно-методичний

Складання плану роботи;

  • на рік;
  • на місяць.

 Складання та опрацювання списків дітей  школи
Проведення соціальної паспортизації класів, школи

Робота з документами: опрацювання нормативно-правових актів, написання листів, позовів та інше.

Участь у навчально-методичних семінарах  (нарадах) психологів та соціальних педагогів району.

Підготовка до проведення тренінгів, бесід, діагностичної, корекційно -розвивальної та просвітницької роботи.

Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних радах, нарадах, семінарах.

Участь у благодійних акціях

Підготовка  соціально-педагогічного  інструментарію.

Опрацювання   результатів  соціально-педагогічних  досліджень.

Робота в бібліотеці, самопідготовка

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

Соціальний педагог

VІІІ. Соціально – захисний напрям

Забезпечення дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків:                                                          - безкоштовне харчування в шкільній їдальні дітей – сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, дітей батьки яких перебували в АТО;                                                                

    - безкоштовне відвідування заходів, які організовує та проводить школа, позашкільні заклади та заклади культури ;                                                                                       - забезпечення дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування єдиними учнівськими квитками;                                                                                      

Протягом року

 Діти пільгових категорій

Інформаційні зустрічі для опікунів 

Протягом року

Опікуни

Інформаційні зустрічі для батьків багатодітних сімей 

Протягом року

Батьки багатодітних сімей

Виховні години з учнями схильних до девіантної поведінки

Протягом року

Учні схильні до девіантної поведінки

Індивідуальна робота з різними групами дітей 

Протягом року

Здобувачі освіти

Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками (опікунами)

За потребою Протягом року

Здобувачі освіти

Проведення рейдів «Урок», «Учень вдома», «Вечірній час»

Протягом року

Класні керівники ЗВР, здобувачі освіти

         

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень