A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Буцький ліцей Буцької селищної ради Черкаської області

Наказ Про підсумки моніторингу стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з хімії в 7-11 класах

Дата: 27.02.2023 16:08
Кількість переглядів: 166

Про підсумки моніторингу стану

викладання та рівня навчальних

досягнень учнів з хімії в 7-11 класах

 

Згідно річного плану роботи школи, графіка внутрішкільного контролю на 2022-2023 н.р. адміністрацією закладу  вивчався стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з хімії. Перевірка здійснювалася протягом лютого  2023року.

В ході перевірки проаналізовано кадрове забезпечення, матеріально-технічне та програмно-методичне забезпечення викладання предмету.

Аналіз якості навченості учнів з хімії здійснювався на основі:

  • відвідування уроків;
  • проведення контрольних зрізів знань з хімії;
  • перегляду робочих зошитів з хімії;
  • аналізу реалізації практичної частини навчальної програми;
  • ознайомлення з поточною та підсумковою успішністю учнів по класних журналах;
  • бесід з вчителем хімії.

Хімію у школі викладає вчитель першої категорії Іванюк Олеся Яківна, яка працює на посаді учителя  15 років.

Календарно-тематичне планування Олесі Яківни  складено згідно програм МОН України. У плануванні передбачено проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності на початку навчального року та безпосередньо перед виконанням лабораторних та практичних робіт. Кількість лабораторних та практичних робіт та їх зміст відповідають програмі.

         Грубих порушень чи зауважень до ведення класних журналів не виявлено. Навчальні досягнення учнів оцінюються відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень з хімії. Експериментальна частина програми виконується.

Учні забезпечені підручниками на 100%.  У 2022-2023 навчальному році кабінет хімії обладнаний інтерактивною дошкою, закуплено демонстраційний стіл та витяжна шафа.  Однак кабінет потребує ремонту та придбання сучасних меблів, поповнення хімічними реактивами для проведення  лабораторних дослідів та експерементів. Ведеться журнал інструктажів з безпеки життєдіяльності, наявні додаткова література, підручники, збірни­ки задач, збірники для підготовки до ДПА у формі ЗНО.

Співбесіда показала, що вчитель хімії знає структуру і вимоги програм, орієнтується в нормативних доку­ментах з питань викладання предмету, враховує методичні рекомендації листа Міністерства освіти і науки України від 19.08.2022 № 1/9530-22 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році».

У зв’язку з тим, що реактиви та обладнання для проведення лабораторних і практичних робіт застарілі частина лабораторних робіт проводиться у формі демонстраційного експерименту, також використовуються можливості комп’ютерної техніки, зокрема для демонстрування віртуальної хімічної лабораторії.

З метою оцінки стану викладання предмету та визначення рівня навчальних досягнень були відвідані уроки та проведено контрольні зрізи знань учнів.

Для Олесі Яківни  характерним є  принцип проблемного пошуку, де учитель пропонує проблемні питання і спільно з учнями шукає шляхи їх вирішення. На уроці вдало поєднує  різні форми організації роботи учнів, кожен урок містить індивідуальну перевірку шляхом написання самостійних робіт, бліц-опитувань, хімічних диктантів, що зумовлює об’єктивне оцінювання кожного учня. Ефективності засвоєння навчального матеріалу сприяє використання можливостей інформаційно-комп’ютерної техніки. Вчитель постійно  використовує ТЗН на уроках для пояснення нового матеріалу, перевірки навчальних досягнень учнів,  демонстрації  дослідів,  створення проектів. На уроках порушуються екологічні проблеми, належна увага приділяється показу впливу хімічних чинників на здоров’я людини. Значну увагу вчитель також надає питанням зв'язку хімії з життям, широко використовує міжпредметні зв'язки. Крім традиційних питань, що стосуються хімічних елементів, ре­човин і реакцій, учителем належна увага приділяється висвітленню історичних передумов пізнання хімії, ролі теоретичних і експерименталь­них досліджень.

Згідно з існуючими вимогами в учнів є робочий зошит та зошит для  практичних робіт. Аналіз зошитів показав, що учні дотримуються вимог щодо оформлення лабораторних та практичних робіт.

В процесі перевірки навчальних досягнень учнів були написані контрольні роботи, які, в цілому, засвідчують достатню роботу вчителя хімії  щодо формування ключових компетентностей учнів з предмету.

Результати контрольних робіт відображені в таблиці:

Клас

К-сть учнів

у класі

Викону-

вали роботу

Рівень навчальних досягнень

Якість знань

%

Середній бал

Початковий

Середній

Достатній

Високий

7

20

13

4

6

2

1

15%

5,2

8-а

12

8

-

-

6

2

66%

8,6

8-б

14

8

2

4

2

-

14%

5,1

9

22

11

1

6

4

-

18%

5,5

10

8

5

-

-

4

1

63%

8,8

11

15

11

-

-

8

3

73%

8,9

Разом

   91

56

7

16

26

7

36%

6,7

    

Аналізуючи результати контрольних робіт слід зазначити що:

  • учні 7-го  класу допустили помилки при розв’язуванні задач на знаходження масової частки речовини, при виконанні вправ на закінчення рівнянь реакції;
  • учні 8-х класів вірно класифікували речовини, вірно виконали тестові завдання та завдання на відповідність, проте деякі учні допустили помилки при розв’язанні задач на визначення маси алюміній гідроксиду та обчислення маси ферум (ІІІ) оксиду,  рівнянь хімічних реакцій розкладу, обміну та нейтралізації, пропущені або не вірні коефіцієнти; при складані назв речовин різних класів та у написанні рівнянь;
  • учні 9-го  класу встановили відповідність між речовинами, розв’язали задачі, розрахункові задачі, встановили відповідність між речовинами та її властивостями, проте допустили помилки у тестах та обрахунках при визначенні маси речовини, при характеристиці вуглеводів, пропущені або не вірні коефіцієнти у рівняннях;
  • учні 10-го класу добре розв’язували задачі та рівняння, складали порівняльну характеристику полісахаридів, проте при виконанні тестових завдань та написанні деяких рівнянь допустили помилки, окремі учні допустили помилки при обчисленні маси солі;
  • учні 11-го класу добре впоралися із завданнями з розгорнутою відповіддю, тестовими завданнями та на встановлення відповідності, проте деякими  учнями були допущені помилки при обрахунках розрахункових задач, у задачах на визначення об’єму газованої суміш та обчисленні об’ємної частки водню у вихідній суміші, виявлені деякі неточності та помилки у тестових завданнях.

Враховуючи вищезазначене,

НАКАЗУЮ:

  1. Визнати стан викладання хімії у закладі  задовільним та таким, що спрямований на оволодіння учнями  ключовими компетентностями та здійснюється відповідно до вимог державних програм і Державного стандарту.
  2. Вчителю хімії Іванюк О.Я.:

2.1.Проводити цілеспрямовану роботу щодо оновлення й поповнення навчально-матеріальної бази з предмета.

Постійно

2.2.Удосконалювати методику вивчення програмового матеріалу шляхом упровадження прогресивних інноваційних методик і технологій навчання як умови самовдосконалення учителя і самореалізації учня.

Постійно

2.3.Звернути увагу на диференційований підхід у підготовці домашнього завдання.

Постійно

2.4.Стимулювати підвищення мотивації навчання шляхом удосконалення системи оцінювання учнів на уроці.

Постійно

         2.5.Розвивати в учнів компетентність самоаналізу навчальної діяльності.

Постійно

  1. Заступнику директора школи з навчально-виховної роботи Лавриненко А.В.:

3.1.Здійснювати систематичний контроль за станом викладання хімії, спрямувати його на підвищення якості викладання предмета і рівня навчальних досягнень учнів.

Постійно

3.2.Контролювати дотримання вчителем критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, ведення шкільної документації, виконання навчальних планів та програм.

Постійно

  1. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою

 

 

 

 

Директор закладу                                        Олексій СВИСТУН

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень