Наказ про підсумки моніторингу викладання та рівня навчальних досягнень учнів з англійської мови в 1-11-х класах у 2022-2023 навчальному році
Про підсумки моніторингу
викладання та рівня навчальних досягнень учнів
із англійської мови в 1-11-х класах
у 2022-2023 навчальному році
На виконання перспективного плану моніторингу викладання навчальних предметів, виконання Річного плану закладу протягом січня, лютого 2023 року адміністрацією закладу вивчено та проаналізовано стан викладання і рівень навчальних досягнень учнів 1-11-их класів з іноземної мови.
Під час фронтальної перевірки вивчалися питання:
− навчально-методичне та кадрове забезпечення викладання предметів, − виконання вимог до сучасного уроку, впровадження інноваційних технологій навчання,
− виконання вимог навчальних програм,
− організація допрофільної підготовки та профільного навчання.
Під час здійснення внутрішкільного контролю за станом викладання іноземної мови увага була приділена дотриманню та виконанню чинних нормативно-правових документів і науково-методичних рекомендацій.
У процесі вивчення адміністрацією стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з іноземної мови було відвідано ряд уроків у 1-11 класах, перевірено стан ведення шкільної документації вчителями , учнівські зошити та словники, проведені бесіди з учнями 5-11-х, моніторинг якості освіти (іноземна мова).
З метою забезпечення належного рівня викладання іноземної мови у закладі створено кабінети іноземної мови, викладають мову 2 педагоги.
№ п/ п |
ПІБ учителя |
Кваліфікацій на категорія/ звання |
Педагогічни й стаж |
В яких класах викладають |
1. |
Онищук Леся Миколаївна |
Вища |
29 років |
5-а, 5-б, 6-а, 8а, 9, 10, 11. |
2. |
Бабак Дмитро Юрійович |
Перша |
27 років |
1,2,3,4, 6-б, 7, 8-б. |
Вище зазначені учителі працюють за державними програмами та мають відповідне календарне, поурочне планування. Календарне планування за змістом відповідає записам у класних журналах та програмі. Вчителі знають навчальні програми з предмета, знайомі з рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо вивчення шкільного курсу іноземної мови в 2022/2023 н. р., дотримуються вимог щодо перевірки зошитів та норм оцінювання письмових робіт, рекомендацій щодо заповнення класних журналів. Вчителями вчасно записуються дати та зміст проведених уроків, зміст домашніх завдань (з позначкою усно чи письмово).
Викладання проводиться відповідно за робочими навчальними планами, розробленими згідно Типовим навчальним планам, які затверджені Міністерством освіти науки України.
У закладі освіти для вивчення іноземної мови облаштовано 2 кабінети, у кабінетах є постійні експозиції, експозиції змінного характеру, таблиці. Один кабінет (учитель Онищук Л.М.) обладнаний інтерактивною панеллю, доступом до Інтернету.
Аналіз відвіданих уроків свідчить про те, що вчителі англійської мови володіють методикою викладання предмета, старанно готуються до уроків, продумують раціональні методи та прийоми навчання з урахуванням вікових особливостей учнів, рівня їх підготовки, розвитку умінь та навичок. Учителі творчо підходять до викладання англійської мови, постійно працюють над підвищенням мотивації учнів до навчання. Їхні уроки базуються на різних формах роботи, спрямованих на розвиток творчих здібностей учнів. Учителі створюють таку атмосферу на уроці, яка б сприяла формуванню комунікативних здібностей учнів. Учні є активними учасниками уроку; вчителі вдало керують навчальним процесом, постійно використовують інтерактивні технології.
Онищук Л.М. має високий рівень теоретичної та методичної підготовки з англійської мови. Уроки проводить на рівні сучасних вимог, застосовує різноманітні методи навчання учнів, контролю знань, умінь і навичок. Розвиває пізнавальні інтереси і здібності школярів, використовує додатковий матеріал, що робить уроки цікавими та ефективними. Привчає дітей самостійно працювати з підручниками, словниками, додатковою літературою, підбирає матеріал з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, добивається свідомого сприймання нових знань. Матеріал, який знаходиться в кабінеті, допомагає вчителю ефективніше проводити уроки, викликати зацікавленість у вивченні іноземної мови. Значну роботу приділяє Леся Миколаївна роботі з обдарованими учнями, які є постійними учасниками конкурсного відбору Програми обміну майбутніх лідерів (FLEX), Всеукраїнської олімпіади з англійської мови, а також інтернет-олімпіади, показують хороші результати.(2018-2019 н.р. два ІІ місця у другому етапі Всеукраїнської олімпіади з англійської мови посіли учениці 11 класу Максименко К, Осічнюк Є., 2022-2023 н.р. – І місце учениця 11 класу Болебрух А.).
Бабак Д.Ю. уміло використовує сучасні підходи до організації освітнього процесу на уроках англійської мови, володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів, формує навички самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці. Метою фахової діяльності педагога є формування стійкої мотивації до вивчення іноземної мови, формування мовленнєвої культури, творчих здібностей. Для його уроків характерною рисою є використання інтерактивних прийомів, форм навчальної діяльності учнів, що значно підвищує питому вагу самостійної роботи школярів, активізує їхню розумову і пізнавальну діяльність. Пріоритет надає комунікативно спрямованим завданням і вправам, які забезпечують оволодіння мовою як засобом спілкування. Широко практикує завдання, які вимагають самостійності, вміння учнів комбінувати матеріал залежно від потреб мовленнєвої ситуації. Добре поєднує індивідуальні і колективні форми роботи, різні ігри, зокрема у початкових класах . Але під час відвіданих уроків виявлено певні недоліки: в окремих класах не прослідковується системність роботи учителя; не на кожному уроці застосовуються види мовленнєвої діяльності, зокрема говоріння та аудіювання. Не завжди учитель контролює процес виконання завдань учнями, що створює некомфортні умови для інших дітей.
Під час моніторингу були проведені контрольні роботи з англійської мови в 5-11-х класах. Результати контрольних робіт виявилися такими:
Клас |
К-сть учнів у класі |
Викону- вали роботу |
Рівень навчальних досягнень |
Якість знань % |
Середній бал |
|||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
|||||
5-а |
17 |
17 |
- |
5 |
9 |
3 |
70,1 |
7,4 |
5-б |
17 |
17 |
10 |
1 |
3 |
3 |
35,3 |
5,4 |
6-а |
13 |
13 |
4 |
1 |
5 |
3 |
61,5 |
6,1 |
6-б |
14 |
14 |
6 |
5 |
2 |
1 |
21,4 |
4,6 |
7 |
21 |
21 |
4 |
3 |
3 |
9 |
57,1 |
7,4 |
8-а |
12 |
12 |
5 |
3 |
3 |
1 |
33,3 |
5,1 |
8-б |
14 |
9 |
2 |
4 |
1 |
2 |
33,3 |
6,1 |
9 |
22 |
21 |
11 |
9 |
1 |
- |
4,8 |
3,4 |
10 |
8 |
8 |
- |
1 |
6 |
1 |
87,5 |
6,8 |
11 |
15 |
15 |
4 |
2 |
5 |
4 |
46,7 |
6,9 |
Разом |
|
|
|
|
|
|
|
|
Результати контрольних робіт засвідчують, що програмовий матеріал в цілому учнями 5-11-х класів засвоюється на достатньому рівні.
Під час виконання завдань учнями були зроблені такі типові помилки:
Клас |
Перелік типових помилок |
% учнів, які зробили помилки |
5 |
Вживання граматичних структур часів дієслів |
60 |
Неповне розуміння тексту |
30 |
|
Вживання лексичних одиниць з теми |
20 |
6 |
Неправильне розуміння тексту |
50 |
Вживання лексичних одиниць з теми |
60 |
|
Вживання граматичних структур |
30 |
|
7 |
Неправильне розуміння тексту |
78 |
Неправильне використання часів дієслів |
63 |
|
8 |
Вживання дієслів |
34 |
Вживання фразеологізмів |
27 |
|
9 |
Неповне розуміння тексту |
42 |
Вживання синонімів та фразеологізмів |
18 |
|
10 |
Граматика: умовні речення |
62 |
Узгодження часових форм дієслів |
57 |
|
11 |
Вживання часів дієслів |
13 |
Вживання лексичних одиниць з тем |
10 |
Учителі іноземної мови Онищук Л.М., Бабак Д.Ю. дотримуються вимог ведення класного журналу, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11 (12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» записи в журналі ведуться державною мовою та частково допускається запис змісту уроку та завдання додому мовою вивчення предмета.
Вчасно перевіряються зошити, щомісячно виставляється оцінка за зошит. Зошити учнів правильно підписані, обгорнені, охайні. Роботи проводяться згідно з вимогами.
Виходячи з вищезазначеного,
НАКАЗУЮ:
1. Визнати стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів із англійської мови на задовільному рівні.
2. Учителям іноземної мови Онищук Л.М., Бабаку Д.Ю..:
2.1. Приділяти належну увагу розвитку вмінь і навичок читання та говоріння як одним із основних засобів навчання іноземної мови.
2.2. Не допускати необ'єктивності в оцінюванні навчальних досягнень учнів, зокрема завищення семестрових та річних балів.
2.3. Посилити роботу з обдарованими дітьми з метою підвищення результативності участі учнів у предметних олімпіадах.
2.4. Залучати обдарованих дітей до участі у конкурсі-захисті науково дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.
2.5. Продовжити роботу щодо виконання інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення цих предметів, над поповненням навчально-методичної бази кабінету, щодо добору додаткової методичної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки, систематизацією методичних, дидактичних матеріалів, виконанням вимог єдиного орфографічного режиму, вимог до сучасного уроку, впровадженням інноваційних технологій навчання.
2.6. Працювати над підвищенням власного науково-методичного рівня, самоосвітою.
Постійно
3. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Аллу Лавриненко
Директор Олексій СВИСТУН