Пам'ятка для учнів
Як найлегше запам’ятовувати
Пам’ятка для учнів
1. Запам’ятати найлегше те, що розумієш. Розподілене заучування краще від концентрованого. Учіть не все підряд і не відразу. Більше часу витрачайте на повторення по пам’яті. Якщо працюєте із двома матеріалами – великим і малим – розумно починати з більшого.
2. Щоб уникнути хвилювань, запитайте себе: «Чи допомагає хвилювання в цій ситуації?». Коли ви зрозумієте, що ні, придумайте щось, що дійсно могло б зарадити.
3. Якщо ви можете порадитися з батьками, зробіть це. Попросіть їх підтримати вас. Якщо не можете поговорити з батьками, знайдіть іншого дорослого, якому ви довіряєте, і поговоріть з ним.
4. Пам’ятайте: занепокоєння – це емоція, а не метод розв’язування проблем. Якщо ваші переживання нав’язливі, зверніться до шкільного психолога.
5. Найкраще запам’ятовується інформація, викладена на початку і в кінці тексту. Тому під час запам’ятовування чи повторення приділіть особливу увагу середині.
6. Після «завантаження» в мозок інформації, якщо її не повторити, втрачається 20-30% у перші 10 годин. Щоб цього не трапилося, варто прочитати текст, повторити його двічі, за 20 хвилин – тричі, за 8-10 годин – чотири рази, а за добу – 1 раз. Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно «оселилася» в голові.
7. Яким чином можна найкраще все запам’ятати? Що для вас найближче: текст, малюнок, логічна схема, звукове відтворення? Вирішуйте самі, у якій системі вам легше працювати.
8. Спробуйте знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі. Адже цікаве запам’ятовується набагато легше.